Legătură

Codul Bunelor Maniere – Arta de a trai frumos

Omul nu traieste singur, izolat, el a devenit om atunci când, pentru a exista, a fost nevoit sa intre în relatii cu altii. El comunica cu semenii sai, îsi confrunta cu ei ideile, se dezvolta împreuna cu altii, într-un cuvânt: traieste într-o colectivitate sociala careia nu-i este indiferent modul de comportare al fiecarui individ în parte.
Deci, singura lui posibilitate de convietuire în societate este conditionata de respectarea normelor si principiilor etice si morale care guverneaza respectiva societate. A respecta aceste norme înseamna, practic, a raspunde asteptarilor si cerintelor colectivitatii în care traieste. Însa, si acestea trebuie dezvoltate si îmbogatite prin educatie, învatatura, permanenta instruire.
Astazi, reteta succesului poate fi data de integrarea cât mai rapida în „lumea reala”, lume în care se da din ce în ce mai mult importanta aparentelor. Dar chiar si în aceasta lume, bunele maniere reprezinta o adevarata carte de vizita.
Codul bunelor maniere reprezinta, de fapt, „arta de a trai frumos” în toate împrejurarile vietii.

Dieta Colorata !

Standard

Adopta dieta colorata! De ce e bine sa mananci fructe si legume in culori vii

Savoarea, aroma, dar si culoarea sunt motivele pentru care ne plac legumele si fructele in nuante puternice.

 

health

9.4.2013

Natura are un mod fascinant de a ne ghida gusturile spre ceea ce e mai bun si mai sanatos. Legumele si fructele in culori puternice ne atrag intotdeauna si partea buna e ca pe langa vitamine si fibre, acestea au si un continut important de fitochimicale. Sunt substante care ajuta vegetalele sa fie mai rezistente, dar si pe noi sa fim mai sanatosi. Unele dintre ele actioneaza ca niste antioxidanti, altele stimuleaza sistemul imunitar. Pentru a beneficia de toata puterea fitochimicalelor, include in dieta legume si fructe din toata paleta coloristica. Iata ce beneficii aduce fiecare culoare.
 

 

 

 

Rosu 
Fructele si legumele rosii isi iau culoarea din licopen, o fitochimicala care are puterea de a proteja impotriva cancerului de san si de prostata. Un studiu nou, publicat in 2012, arata ca printr-un nivel ridicat de licopen scade si riscul de atac cerebral.
 

Poti alege un aliment rosu aproape in orice sezon. De la rosii, ardei si pepene vara, pana la grepfrut roz in lunile de iarna.

 

 

 

Portocaliu 
Alfa si beta carotenul fac legume ca morcovul sau cartoful dulce sa aiba o culoare vibranta si portocalie. Organismul nostru transforma aceste substante intr-o forma activa a vitaminei A, care mentine sanatatea ochilor, oaselor si sistemului imunitar.
 

Oferta portocalie este extrem de bogata. Pe langa morcovi si cartofi dulci poti incerca caise, mango, portocale, papaya, dovleac, tangerine.

 

 

 

Galben si verde 
Multe legume in aceste culori sunt bogate in luteina si zeaxantina, doua fitochimicale care previn degenerarea maculara, principla cauza a pierderii vederii. In plus legumele cu frunze verzi au si beta caroten.
 

Nu exista scuze pentru a le ocoli. Le gasesti aproape tot anul. Include in meniu salata verde, rucola, anghinare, sparanghel, dovlecei, ardei sau porumb.
 

In aceeasi culoare puternica de verde vei gasi si o parte din legumele din familia cruciferelor: broccoli, varza de bruxelles, varza alba. Acestea au in componenta izotiocianat, un compus care previne aparitia cancerului de prostata.

 

 

 

Albastru, violet, purpuriu 
Legumele si fructele care au aceste culori sunt bogate in antocianine, antioxidanti asociati cu sanatatea optima a inimii si a functiilor cerebrale. Un studiu al Scolii de Sanatate Publica din Boston a aratat ca prin consumul de fructe bogate in antocianina se reduce riscul aparitiei bolii Parkinson.
Include in mesele zilnice fructe de padure (coacaze, mure, afine, zmeura, merisoare), prune, vinete, ridichii, capsune pentru un aport maxim din acesti antioxidanti.

Secretul frantuzoaicelor – ce sa faci pentru a nu te ingrasa, fara dieta si mers la sala

Standard

Secretele lor in materie de beauty sunt o adevarata inspiratie pentru industria frumusetii si iata ca si la capitolul silueta pot sa ne dea cateva lectii.

 

Health

14.4.2013

Te-ai intrebat vreodata cum pot frantuzoaicele sa manance branza, unt, baghete si sa se rasfete cu vin fara sa se ingrase? Secretul este dezvaluit in cartea lui Mireille Guiliano, numita „French Women Don’t Get Fat: The Secret of Eating for Pleasure” (Frantuzoaicele nu se ingrasa: Secretul mancatului pentru placere).

 

 

Daca te astepti ca aceasta carte sa fie una care sa dezvaluie o dieta miraculoasa, care le ajuta pe frantuzoaice sa se mentina intr-o forma fizica de invidiat, vei fi dezamagita. Aceasta carte contine de fapt lectii pretioase de viata ale autoarei, cum a slabit si cum pot si alte femei.

 

 

A facut scoala in Statele Unite ale Americii si cand a revenit in Franta si-a dat seama ca a luat in greutate in tot acest timp petrecut peste Ocean aproape 10 kilograme. A reusit sa revina la silueta supla adoptand stilul alimentar al frantuzoaicelor si si-a schimbat totodata total modul de a percepe mancatul.

 

 

Cartea „French Women Don’t Get Fat” incurajeaza mancatul de buna calitate, in portii mici si savurarea fiecarei guri. Indiferent de ceea ce ai manca, fa-o incet, concentreaza-te asupra actiunii si transforma mancatul intr-o experienta memorabila. Astfel, vei fi satula mancand portii mici de mancare delicioasa. Nu exista alimente interzise, doar portiile mari intra in categoria pe care trebuie sa o eviti. Nu trebuie sa numeri caloriile, nu trebuie sa sari peste mese, ci doar sa controlezi cat mananci si sa adopti acea atitudine „FreNch Zone”cum o numeste autoarea, adica vei dobandi o relatie sanatoasa cu mancarea.

 

 

Acest regim alimentar nu este unul minune, rapid si inselator, ci este un plan alimentar de trei luni care reseteaza organismul si il obisnuieste cu un stil alimentar sanatos printr-un proces de slabit usor si treptat.

 

 

Persoanele care nu se declara fane infocate ale sportului vor fi fericite sa afle ca regimul frantuzoaicelor nu impune mersul la sala, ci minimum de activitate fizica zilnica si foarte mult mers pe jos.

 

 

 

 

Ce poti sa mananci

 

Planul alimentar incepe cu doua zile in care vei manca supa de praz, dupa care vei incepe sa adaugi la fiecare masa carne sau peste, legume si fructe. In prima faza a dietei, este recomandat sa tii un jurnal pentru a identifica, daca este cazul, sursa excesului de calorii si a putea remedia problema in timp util.

 

 

Dupa monitorizarea obiceiului alimentar, sunt incurajate mici schimbari sanatoase, precum sa bei mai multa apa in timpul zilei. Astfel te vei mentine hidratata si vei elimina toxinele din organism.

 

 

Guiliano incurajeaza femeile dornice de a slabi sa isi permita din cand in cand cate un rasfat fara sa se simta vinovate, astfel o bucatica de ciocolata, un pahar de vin si bagheta din faina alba sunt vazute drept tentatiile carora nu le poti rezista si nici nu trebuie. Mai mult, aceasta sustine ca o femeie ar trebui sa se bucure de mancare atat timp cat este atenta la portii.

 

 

Alimentatia trebuie sa fie una variata, sa cuprinda alimente din toate categoriile. Astfel nu vei simti ca trebuie sa te abtii. Potrivit autoarei, sa mananci mereu acelasi fel de mancare este un obicei prost si recomanda noi retete gustoase, in special cele pe baza de legume de sezon, cu multe condimente.

 

 

Iti este pofta de ceva dulce? Atunci satisface-ti nevoia mancand o portie mica. Iti place vinul? Nu este cazul sa te abtii, dar multumeste-te doar cu un pahar. Redu portiile treptat si astfel nici macar nu iti vei da seama ca mananci mai putin decat de obicei.

 

 

Singurul aliment de la care poti sa nu te abtii si la care autoarea recomanda sa apelezi ori de cate ori simti ca iti este foame este iaurtul. Potrivit lui Mireille, este o sursa bogata de calciu si frantuzoaicele obisnuiesc sa manance cate 2 portii pe zi, iar daca ai mancat prea mult seara, va fi micul dejun delicios.

 

 

 

 

Cum functioneaza

 

Premiza de la care porneste planul alimentar promovat in cartea „French Women Don’t Get Fat” este de a le invata pe femeile cAre vor sa nu mai aiba probleme cu kilogramele in plus sa se bucure de mancare delicioasa intr-un mediu relaxant.

 

 

Autoarea este de parere ca mancatul incet aduce numai avantaje si nu recomanda mancatul pe fuga. In plus, ar trebui acordata mai multa atentie experientei in sine si a atmosferei. Atunci cand mananci fa-o cu toate simturile, constientizeaza fiecare gura si astfel iti vei putea da seama cand te-ai saturat.

 

 

Trei guri de mancare sunt suficiente pentru a te bucura cu adevarat. Asaza-te la masa, mesteca incet si asigura-te ca nu este in jurul tau ceva care sa iti distraga atentia, cum ar fi televizorul sau calculatorul. Scopul cartii French Women Don’t Get Fat este de a te face sa uiti de vina mancatului si sa o inlocuiesti cu placere.„, a declarat Mireille Guiliano.

 

Pentru picioare de model! Pozitii yoga pe care le poti face acasa

Standard

Pentru ca vremea se incalzeste, va veni momentul in care vei scoate din sifonier fustele si pantalonii scurti. Tonifiaza-ti picioarele cu o serie de pozitii de yoga eficiente!

 

Yoga

14.4.2013

Razboinicul

 

Paseste cu piciorul drept, ca in fotografie, indoindu-l pana aproape de 90 de grade, in timp ce piciorul stang ramane in spate, cu calcaiul intors catre interior. Lasa-te usor in jos si intinde mainile catre tavan, cu palmele spre interior. Respira adanc de cinci ori, dupa care repeta pasind cu piciorul stang in fata.

 

 

 

 

Razboinicul 2

 

Paseste ca si in pozitia precedenta, doar ca lateral si intinde mainile de o parte si de alta a corpului, la nivelul umerilor. Ramai in pozitie si respira de cinci ori adanc, dupa care repeta pentru celalata parte.

 

 

 

 

Triunghiul

 

Din pozitia anterioara, indreapta piciorul indoit astfel incat sa fie ambele departate la distanta egala fata de trup. Apoi indoaie trunchiul astfel incat sa atingi cu mana fluierul piciorului, iar cealalta sa fie indreptata, impreuna cu fata, spre tavan. Ramai asa pentru cinci respiratii adanci, dupa care repeta pentru cealalta parte.

 

 

 

 

Razboinicul 3

 

Stai dreapta si apleaca-te inainte, pana cand atingi podeaua cu mainile, sau daca este prea greu, o masa sau un scaunel jos. Transfera toata greutatea pe piciorul stang, indoaie genunchiul usor si ridica piciorul drept, indreptandu-l catre spate, avand grija ca varfurile sa fie directionate perpendiculat pe podea. Daca te simti in echilibru, ia mainile de pe sol si impreuneaza-le la piept. Ramai asa pentru 5 respiratii si repeta pentru celalalt picior.

 

 

Sushi

Standard

Sushi-ul a devenit una dintre cele mai cunoscute feluri de mancare, plasand bucataria japoneza in topul preferintelor culinare pe plan international.

Sushi

 

Din pacate, exista numeroase mituri cand vine vorba de aceste preparate care pot ii pot speria pe multi potentiali consumatori.

 

Mitul 1: Sushi este peste crud

Nimic nu poate fi mai fals. Pestele crud este doar un element al sushi-ului, iar unele dintre preparate nici nu au acest tip de proteina in compozitie, fiind total vegetariene. Variatia cu peste crud se numeste de fapt sashimi, celelalte fiind compuse, de obicei, din orez, foi de alge uscate si proteina, fie ea ton, somon sau tipar.

 


Mitul 2: Este obligatoriu sa folosesti sos de soia cand mananci sushi

Fals. O asemenea greseala poate distruge o intreaga masa, dat fiind faptul ca sosul de soia este mult prea puternic pentru multe dintre ingredientele folosite in sushi. Sosul care este servit de obicei in restaurante se numeste nikiri, care combina sosul de soia cu supa, sake si condimente – fiecare bucatar are propria lui reteta. Adevarul este ca si acest nikiri este recomandat doar atunci cand servesti sashimi pentru ca atunci nu exista pericolul sa mascheze toate celelalte gusturi.

 

Mitul 3: Intotdeauna trebuie sa adaugi wasabi

Wasabi este un ingredient cu o aroma foarte puternica, care poate eclipsa toate celelalte preparate. Unii chefi japonezi considera gestul de a adauga mai mult wasabi ca fiind o insulta, deoarece ei au pus deja cantitatea necesara in timpul prepararii.

 


Mitul 4: Tonul de culoare roz este cel mai proaspat

Din pacate, in ziua de astazi, aceasta regula nu mai poate fi aplicata. Exista numeroase metode prin care carnea de peste poate reveni la o culoare sanatoasa, una dintre acestea fiind afumarea cu dioxid de carbon. Desi nu este un procedeu practicat in restaurantele renumite, in celelalte nu poate fi garantata calitatea pestelui prin simpla observare a culorii.

 


Mitul 5: Ghimbirul este o garnitura pentru sushi

Ghimbirul murat care acompaniaza sushi-ul nu a fost de fapt conceput ca o garnitura, ci pentru a curata cerul gurii dupa fiecare fel. Dat fiind faptul ca o masa de sushi contine mai multe tipuri de peste, ghimbirul are rolul de a relaxa papilele gustative, putand fi comparat cu serbetul din bucataria europeana.

 

Mitul 6: Sushi trebuie intotdeauna acompaniat de sake

Desi obiceiul de a bea sake cu fiecare preparat castiga teren, traditional, sushi-ul se bea cu bere. De aceea, in restaurantele specifice intai se servesc aperitive si salate, tocmai pentru ca cei de la masa sa poata bea putin sake.

Mami – Te iubesc !!!

Standard

                          De ce imi iubesc MAMA  

ImagineMama…primul cuvant rostit, primul cuvant scris. Pe buzele mele, in inima mea si in simtirile mele capata un sens sacru. O pretuiesc ca pe cel mai scump dar pe care mi l-a oferit Dumnezeu, ca si cum eu am fost prima pe lume si mai apoi a venit ea.

Cand e soare, cand e ploaie ea imi e adapost si sprijin, cununa nepretuita de flori purtata strengareste pe cap, lumina mea si speranta mea, motivul meu de a fi. Mama e caldura si intelegere, iubire si compasiune.

Ieri a implinit o frumoasa varsta si a fost un motiv in plus sa ma gandesc la relatia pe care o avem. Cu certitudine, e cel mai bun prieten pe care l-am avut vreodata. Ii spun ca am febra. Ma incurajeaza: imi spune ca e febra creatiei. Ii spun ca ma doare capul, ma oblojeste; ii spun ca nu am chef de serviciu, imi spune ca trebuie. Cred ca stie ea ceva ce eu nu stiu inca. Dar oare ce?! Si cand voi afla?

Mama, daca citesti aceste randuri sa nu indraznesti vreodata sa ma parasesti. Nu am sa te las. Tu nu intelegi ca esti totul pentru mine!!!

Mi-e somn si daca as putea mi-as face culcus in iubirea mamei mele, m-as acoperi cu intelegerea ei si sub cap mi-as pune optimismul ei.

Te iubesc, mama!